Jasmine Andersson

Alla inlägg under juni 2012

Av Jasmine - 23 juni 2012 12:15

Åh, har inte uppdaterat på ett tag. Kände att jag behövde det.


Jag har inte uppdaterat på några dagar för att jag har inte haft tid till det + igår var det midsommar och då ska man inte sitta vid datorn enligt mig ^^' Igår var jag hemma med familjen och vi hade några gäster. Bland annat Felicia var hos oss. Vi var med min lillasyster Casandra och gjorde lite olika saker. Som att t.ex spela mario kart på wii, äta jätte mycket glass, hoppa hopprep och en massa annat grejs. Min bror som jag vanligtvis inte ser så ofta var förbi också, jag inser nu hur mycket jag saknar honom här hemma... Han visade mig lite musik som jag inte hört tidigare, så nu har jag även uppdaterat min lista med bra musik ^^'

Idag, den 23:e är det en månad som jag och Samuel har hållt ihop :) det går ju framåt.

Dock tror jag inte att vi ens ska ses idag, med tanke på att han bor ju rätt långt ifrån mig.


Så idag blir det nog till att chilla, kanske ringa Sanna eller något? Jag har ingen aning om jag ska vara ärlig.


Ha det gött!

 

(en utav de där låtarna länkar jag här)

 

 

Av Jasmine - 20 juni 2012 13:39

Vaknade nyss, har sovit extremt dåligt inatt.


Eh, ja... Idag så kommer Samuel att komma förbi efter hans musikläger. ^^' Vi skulle baka om jag inte minns fel - vad vet jag inte än.

Så nu sitter jag här, sliten som attan och äter min frukost samtidigt som jag tänker ut hur jag ska göra den nya designen på bloggen. Den jag har nu är ju bara tillfällig.


Just nu saknar jag mamma enormt, jag undrar lite vad hon gör. Troligen är hon väl hemma med Ludde (min hund) och gör något vettigt som att klippa gräset eller städa eller något annat sysselsättande.


Skulle kunna göra vad som helst för att komma till mamma så snart som möjligt, men måste nog vänta till i Juli någon gång.



Denna killen är en liten förebild för mig inom gitarr, är sjukt beundrad över honom. Jag stör mig på folk som säger att: Ja, men han är ju asiat? och? Han är fortfarande människa för det, och han föddes inte direkt med en gitarr i näven. Snarare har han övat, övat och övat på någon som han tycker om att göra. 



Ha det gött!

Av Jasmine - 19 juni 2012 00:09

Lyckad kväll


Var med Eziz, Sanna, Fia och Samuel i kväll. Det var roligt, även om vi inte gjorde något speciellt. Personligen tycker jag om att bara ta det lugnt ibland också.


Kort inlägg, men orkar inte skriva något just nu. Ska se på film  




Så jag kan gott göra er med ett musiktips och en bild i stället ^^'





 







Min absoluta favorit låt, den väcker oerhört många minnen hos mig. Både bra och dåliga.


Prince & the revolution - Purple rain

(gammal låt jag vet, men fortfarande älskvärd.)


 



INTE MIN BILD, TAGEN FRÅN DERAS HEMSIDA.


Jåå, detta är då en bild på en brygga som inte finns kvar i dag. Men som existerade då jag var liten. Platsen är Norsträsket som jag inte vet exakt vart det ligget, trots att jag varit där femton år i rad. Älskar stället, man kan verkligen koppla av där. SPECIELLT längst ut på bryggan. (de har en ny nu, så det finns faktiskt en brygga där nu också)



Ha det gött!

Av Jasmine - 18 juni 2012 10:36

Godmorgon på er gott folk ^^'


Idag blir det nog inte till att göra något speciellt, Fia är på sommarjobb och kommer hem vid fyra. Samuel är på något musikläger och kommer hem tre. Så jag lär ju bli en ensam själ idag. 

Möjligen att jag skulle vara med Eziz och Sanna, men jag borde verkligen fokusera på att städa mitt rum. Det är inte direkt det renaste för tillfället. Får typ rysninger efter gårdagens fångst.


Vi var och badade igår, kallt var det. Kallare än i förrgår. Sedan drog vi till godishuset och for vidare till ufo lekparken som jag kallar det för (det heter egentligen rymdlekparken tror jag?)


Kommer säkert göra en uppdatering senare idag. 


Ha det gött

Av Jasmine - 17 juni 2012 16:05

Man dör ju lite inombords då man pratar i telefonen med Fia och plötsligt ser en spindel komma farande ner för väggen.

Usch, dessa kreatur bör inte få existera. Visst, dem har säkert någon nytta. Men gosh vad dem kan skrämma livet ur en. Har fobi för mitt rum just nu, står vid spegeln och stirrar runt i rummet för eventuella faror >.< Känner mig ganska mesig faktiskt.

Som tur var det i alla fall inte en myra, med tanke på att jag har en enorm fobi för myror. Det finns seriöst inget värre än det!


Jaja, Har sovit hos Fia i natt, vi var uppe rätt länge och pratade. Innan vi for till henne var vi på frasses med Sanna och lyckades även få med Eziz en stund, efter frasses så åkte vi till "varglian" som då är ett dagis på mariedal. Var även ute och badade i nydala igår, första doppet i år.


Ikväll blir det till att vara med älskling, Fia och Sanna. Vi ska dra på nydala igen och bada, trots att vädret talar om att det blir dåligt ikväll. Men det gör inget, jag tycker ändå om att bada i regn ^^'


Ha det gött!


(bjuder även på ett låttips även om praktiskt taget alla har hört den...)


Av Jasmine - 16 juni 2012 14:07

Nu startar jag om på nytt, har försökt driva bloggar förut. Men tappat både lusten och orken för att skriva och lägga in bilder. 

Så nu börjar jag alltså om på nytt.


Lite kort om dagens gång:


Jag vaknade tidigt (eller ja, klockan åtta kanske inte är så jätte tidigt?), åt en stadig frukost och satt med mamma och Casandra hemma hos mamma. Vi väntade på bussen som gick 10:40 från Granö så att vi skulle kunna ta oss hem in till Umeå igen. Som tur var slapp jag bli åksjuk, vilket jag vanligtvis alltid blir. 

Så nu sitter jag alltså här och väntar på att något spännande ska hända, troligen drar jag ut och badar eller något liknande ikväll. ^^'


Ha de gött.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jasmine heter jag, är femton år och är ett musikfreak. Här kommer jag skriva om vardag främst. Kommentera!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards